درباره ی من

زندگی سالهایی نیست که سپری کرده ایم، بلکه لحظاتی است که به یاد می آوریم.    

(گابریل گارسیا مارکز )

 

سلام،

من، فاطمه قزلباش، در سال ۱۳۶۱ در تهران متولد شدم. ابتدا در رشته گرافیک و سپس در رشته مدیریت در دانشگاه تهران تحصیل کردم. مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دارم. در سال ۱۳۹۹ پادکست “من بدون روتوش” را به همراه همسرم، حامد، راه اندازی کردم.

 

این پادکست در مورد تجربیات واقعی من در زندگی روزمره است و من خاطرات و تجربه‌های خودم را بدون سانسور و روتوش تعریف می‌کنم و به همین دلیل  اسم این پادکست رو “من بدون روتوش” گذاشتم.

در ” من بدون روتوش” درباره موضوعات مختلفی صحبت می‌کنم، از جمله روابط، کار، خانواده، سلامت روان و غیره.

من معتقدم که همه انسان ها تجربه‌های مشترکی دارند و با به اشتراک گذاشتن داستان‌های خودشون می‌تونند به دیگران کمک کنند تا احساس تنهایی نکنند و درک بهتری از خود و دیگران پیدا کنند. من همچنین معتقدم که همه افراد باید فرصتی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های خودشون داشته باشند، حتی اگر این داستان‌ها دردناک و شرم آور بنظر برسند و باعث قضاوت شدن توسط بقیه ی آدمها بشه.

امیدوارم که پادکست “من بدون روتوش” بتواند به افراد کمک کند تا با تجربیات خودشون کنار بیان و حال بهتری در زندگی‌شون داشته باشند.

و نکته‌ی مهم‌تر اینکه لطفا اشتباه برداشت نکنید،

من هیچ ادعایی در خصوص رواشناسی، مشاوره دادن به آدمها یا داشتن شخصیت بالغ و رفتارهای تماما درست ندارم، هدف من فقط به اشتراک گذاشتن تجربه‌های زیسته‌ی خودمه و امیدوارم کسی که یکی از این اپیزودها رو می‌شنوه، از تجربه‌ای که داشتم (ممکنه هر کس دیگه‌ای هم اون رو تجربه کنه یا کرده باشه) بتونه استفاده کنه و تصمیم‌های بهتری در موقعیت‌های مختلف زندگیش بگیره.

 

اما چرا باید اتفاقاتی که برای من افتاده، برای شما جالب باشه یا برای شما هم مفید باشه؟ در واقع سوال اصلی اینه که چی باعث شد که من فکر کنم، تجربه‌های من برای بقیه آدمها هم مفید و جالب باشه؟

آرتور شوپنهاور فیلسوف  آلمانی می‌گه:

” تعداد داستان‌های جهان، از تعداد ما آدمها کمتره، هرچند ما فکر می‌کنیم قصه‌ی زندگی ما منحصر بفرده ، اما در حقیقت، این داستان‌ها مدام در حال تکرار شدن هستند و فقط اسامی آدم ها، زمان و مکان این اتفاقات تغییر می‌کنه.”

برداشت من از این عبارت اینه که، ممکنه اتفاق‌هایی که من تجربه کردم، برای شما هم رخ بده،

ممکنه شما هم تو موقعیت‌هایی قرار بگیرین که من قبلا قرار گرفتم.

به اشتراک بگذارید:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *